wtorek, 27 września 2011

Prawdziwe gwiazdy

Do największych modelowych tuz można zaliczyć między innymi takie konstrukcje jak:

- patentowany pojazd silnikowy Benza pierwszy szybkobieżny jednocylindrowy silnik czterosuwowy. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie był przerobionym powozem, lecz samodzielną, całościową konstrukcją.

- Mercedes 14/30 KM z napędem kardanowym bazował na konstrukcji zaprezentowanego w 1909 roku modelu 15/20 KM, który uzupełnił ofertę sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napędem kardanowym. Do roku 1913, dzięki zwiększeniu pojemności skokowej do 3,6 l, moc silnika wzrosła do 30 KM, a później do 35 KM. – rok produkcji 1913
- Mercedes S (sport) wyposażony w sześciocylindrowy silnik z kompresorem, był jednym z doskonałych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych – rok produkcji 1927

- „Duży Mercedes” 770 największy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony był w ośmiocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 7,7 l z kompresorem – rok produkcji 1930
- Mercedes 260 D pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód osobowy z silnikiem Diesla – rok produkcji 1936

- Mercedes 170 S pierwsze skonstruowane po wojnie modele samochodów osobowych Daimler-Benz – rok produkcji 1949

- Mercedes 180 oznaczony wewnętrznie W 120. Był to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu „ponton – rok produkcji 1953

- Mercedes 300SL Gullwing Coupe dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystyczną cechą były drzwi otwierane ku górze – rok produkcji 1954

- Mercedes W 108 generacja modeli wyższej klasy: 250 S, 250 SE i 300 SE – rok produkcji 1965

- Mercedes 200 D pierwsze pojazdy w klasie średniej – rok produkcji 1968

- Mercedes 280 SE całkowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów wyższej klasy. Pojazd o wewnętrznym oznaczeniu W 116, nazwany po raz pierwszy oficjalnie „Mercedesem Klasy S”, zastąpił pojazdy serii 108/109 – rok produkcji 1972

- Mercedesy 380 SEC i 500 SEC luksusowe coupé na bazie Klasy S W 126 zastąpiły model SLC, od którego były dużo bardziej okazałe i imponujące. Zmodyfikowane w roku 1981
silniki V8 osiągały 204 KM (380 SEC) i 231 KM (500 SEC) – rok produkcji 1981

- Mercedes W 124 następca serii W 123 potocznie określanego jako „beczka”, protoplasta samochodu W 210 „okularnika” – rok produkcji 1985 – 1995
- Mercedes SLR opracowany wspólnie z firmą McLaren sportowy pojazd o mocy dochodzącej nawet do 626 KM (wersja AMG), następca modelu 300 SL – rok produkcji 2003

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz