czwartek, 29 września 2011

W116

Mercedes-Benz W116


Mercedes-Benz W116
Mercedes W116
Mercedes W116
Producent Niemcy Daimler-Benz
Premiera 1972
Okres produkcji 1972-1980
Miejsce produkcji  RFN, Stuttgart
Poprzednik Mercedes-Benz W108
Następca Mercedes-Benz W126
Dane techniczne
Segment F
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
Silniki Mercedes
R6
1973-80 2.8l SOHC 24v 160 KM
1973-80 2.8l SOHC 12v 185 KM
V8
1973-80 3.5l SOHC 16v 200 KM
1973-80 4.5l SOHC 16v 225 KM
1975-80 6.9l SOHC 16v 286 KM
R5
3,0 l TD SOHC
Skrzynia biegów 3/4 - biegowa automatyczna
4/5 - biegowa manualna
Rodzaj napędu tylny
Długość 4960 mm
5060 mm SEL
Szerokość 1870 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2865 mm
2965 mm SEL
Masa własna 1675 - 1700 kg
Poj. zbiornika paliwa 96 l




Mercedes-Benz W116 - model samochodu osobowego produkowanego przez Daimler-Benz od sierpnia 1972 do roku 1980[1]. Wersja o wydłużonym o 100 mm rozstawie osi nosiła oznaczenie SEL. Łącznie wyprodukowano 473 035 egzemplarzy W116[2].
W 1972 roku zaprezentowano następcę modelu W108. Nowa S-Klassa, odznaczała się większymi wymiarami zewnętrznymi w stosunku do poprzedniego Mercedesa. Następcą W116 był model Mercedes W126. W topowej wersji model W116 był wyposażony w pneumatyczne zawieszenie. Było ono technicznie bardzo skomplikowane, ale gwarantowało bardzo wysoki komfort podróży, zwłaszcza, że połączone to było z nietuzinkowymi możliwościami silnika o pojemności 6.9 l. Wersja ta jest obecnie poszukiwana przez kolekcjonerów.
Sto szesnastka seryjnie produkowana była jedynie w wersji sedan, ale istniała również w wersji kombi. Tylne szyby zapożyczone były od Forda Granady oraz Consula. Niestety ta wersja nadwozia nigdy nie została wyprodukowana seryjnie. Pierwsze seryjne kombi Mercedesa związane jest z modelem W123.
Mercedes-Benz W116 450 SEL 6.9 wersja amerykańska z podwójnymi reflektorami
Mercedes-Benz W116 450 SEL 6.9 - wnętrze pojazdu z automatyczną klimatyzacją - wówczas niesłychanie rzadko spotykanym elementem wyposażenia samochodu
Mercedes-Benz W116 - tył nadwozia

Dane techniczne

Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
280 S[3] R6 2,7 l (2746 cm³), DOHC dwa gaźniki Solex 86,00 mm × 78,80 mm 9,0:1 160 KM (118 kW) przy 5500 obr/min 226 N•m przy 4000 obr/min 11,5 s 190 km/h
280 SE[4] R6 2,7 l (2746 cm³), DOHC wtrysk Bo D-Jet 86,00 mm × 78,80 mm 9,0:1 185 KM (136 kW) przy 6000 obr/min 238 N•m przy 4500 obr/min 10,5 s 200 km/h
350 SE[5] V8 3,5 l (3499 cm³), SOHC wtrysk Bo D-Jet 92,00 mm × 65,80 mm 9,5:1 200 KM (147 kW) przy 5800 obr/min 286 N•m przy 4000 obr/min 9,5 s 205 km/h
450 SE[6] V8 4,5 l (4520 cm³), SOHC wtrysk Bo D-Jet 92,00 mm × 85,00 mm 8,8:1 225 KM (165 kW) przy 5000 obr/min 378 N•m przy 3000 obr/min 9,3 s 210 km/h
450 SEL 6.9[2] V8 6,9 l (6834 cm³), SOHC wtrysk Bo K-Jet 107,00 mm × 95,00 mm 8,8:1 286 KM (210 kW) przy 4250 obr/min 550 N•m przy 3000 obr/min 7,4s 225 km/h
Silniki wysokoprężne:
300 SD[7] R5 3,0 l (3005 cm³), SOHC, turbo pompa Bosch 91,00 mm × 92,40 mm 21,5:1 110 KM (82 kW) przy 4200 obr/min 227 N•m przy 2400 obr/min 17,0 s 165 km/h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz